Mažmeninės prekybos ar viešojo maitinimo vietose, kuriose alkoholiniai gėrimai parduodami vartotojui, leidžiama skelbti ant alkoholinio gėrimo ir (ar) jo pirminės (prekinės) ar antrinės (grupinės) pakuotės nustatytus ženklinimo rekvizitus ir kitą ženklinimo informaciją – alkoholinio gėrimo atvaizdą, grupę, pogrupį, kategoriją, alkoholinio gėrimo kilmės šalį, geografinę nuorodą, regioną, alkoholinių gėrimų gamintojų ar alkoholiniais gėrimais prekiaujančių įmonių pavadinimus ir registruotus prekių ženklus, alkoholinio gėrimo kainą.
Vadovaujantis Alkoholio kontrolės įstatymo nuostatomis, alkoholiniais gėrimais laikomi gėrimai, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija yra didesnė kaip 1,2 procento (alaus – didesnė kaip 0,5 procento), taigi nealkoholiniams gėrimams Alkoholio kontrolės įstatymo nuostatos nėra taikomas, todėl nei pirkėjų amžius nei prekybos laikas tokiems gėrimams nėra ribojamas.
Taip, galima, tačiau rengiant akcijas, konkursus bei dovanojant nealkoholinius gėrimus, būtina aiškiai nurodyti, jog pateikiamas būtent nealkoholinis gėrimas, kad vartotojas nebūtų suklaidintas.
Rašyti tinklaraštį apie alkoholinius gėrimus nedraudžiama, jeigu ši informacija teikiama ne komerciniais tikslais, t. y. informacijos apie alkoholinius gėrimus teikimas negali būti Jūsų pajamų šaltiniu. Atkreiptinas dėmesys, kad viešinama informacija apie alkoholinius gėrimus negali būti teikiama ūkio subjektų, vykdančių alkoholinių gėrimų gamybą ir/ar prekybą, naudai ir interesais, nes tokiu atveju, skelbiama informacija apie alkoholinius gėrimus vienareikšmiškai bus vertinama kaip alkoholio reklama. Be to, informacijos pateikimo forma neturi kelti abejonių dėl tikrojo informacijos teikimo tikslo, šiuo atveju leistinas pateikimo tikslas galėtų būti siekis dalintis asmenine nuomone ar įspūdžiais, tačiau draudžiama (t. y. būtų laikoma alkoholio reklama) siekti daryti poveikį vartotojų pasirinkimui: skatinti vartoti alkoholį bendrai, ar skatinti vartoti tam tikrus (tam tikrų grupių, tam tikrų gamintojų ir pan.) alkoholinius gėrimus.
Informaciniuose straipsniuose leidžiama skleisti informaciją apie alkoholinius gėrimus, kuri nėra laikoma alkoholio reklama. Pvz. alkoholinio kokteilio sudėtis su bendriniais gėrimų pavadinimais (pvz. alus/vynas/degtinė), informacija apie alkoholinių gėrimų ir maisto derinimą, receptai (pvz. antiena raudono vyno padaže) bei kita informacija, kurioje nebūtų paminėti alkoholinių gėrimų prekių ženklai ir skelbiant tokią informaciją nebūtų skatinama įsigyti ar vartoti alkoholinius gėrimus. Taip pat pateikiamoje informacijoje alkoholiniai gėrimai negali būti vaizduojami palankiame, teigiame kontekste.
Renginių organizatoriai renginių metu gali vaišinti svečius alkoholiniais gėrimais, kai vaišinama pagal etiketą siekiant užmegzti naujus arba pagerinti esamus verslo ar profesinius ryšius su kitais asmenimis, esamais ar potencialiais prekių ar paslaugų pirkėjais, investuotojais ir kitais asmenimis, turinčiais arba galinčiais turėti įtakos užmezgant naujus ir plėtojant esamus verslo ar profesinius ryšius.
Socialiniuose tinkluose (Facebook, Instagram ir kt.) alkoholinių gėrimų gamintojų, platintojų paskyros yra sukurtos su tikslu reklamuoti, pristatyti įmonę, jos gaminamus ir (ar) platinamus alkoholinius gėrimus. Vadovaujantis Alkoholio kontrolės įstatymo 29 str. 1 d., nustatančia, kad alkoholio reklama Lietuvos Respublikoje draudžiama, ir Alkoholio kontrolės įstatymo 29 str. 2 d., nustatančia kokia ir kur paskelbta informacija apie alkoholinius gėrimus nėra laikoma alkoholio reklama, ūkio subjektų socialinių tinklų paskyros nėra laikomos įmonių, gaminančių ir (ar) prekiaujančių alkoholiniais gėrimais, internetinėmis svetainėmis, todėl ūkio subjektai negali skelbti informacijos apie alkoholinius gėrimus socialinių tinklų paskyrose. Taip pat Alkoholio kontrolės įstatymo 28 str. 1 d. 4 p. draudžia organizuoti žaidimus, akcijas, konkursus ar loterijas, kurie skatintų įsigyti ir (ar) vartoti alkoholinius gėrimus.
Tokia kampanija prieštarautų Alkoholio kontrolės įstatymo 28 str. 1 d. 4 p. nuostatoms, draudžiančioms organizuoti žaidimus, akcijas, konkursus ar loterijas, kurie skatintų įsigyti ir (ar) vartoti alkoholinius gėrimus ir Alkoholio kontrolės įstatymo 29 str. 1 d., nustatančiai, kad alkoholio reklama Lietuvos Respublikoje draudžiama.
Vadovaujantis Alkoholio kontrolės įstatymo 29 str. 1 d., alkoholio reklama Lietuvos Respublikoje draudžiama. Alkoholio kontrolės įstatymo 29 str. 2 d. nustatyta, kad alkoholio reklama nelaikoma <…> Lietuvos Respublikos teisės aktuose ant alkoholinio gėrimo ir (ar) jo pirminės (prekinės) ar antrinės (grupinės) pakuotės nustatyti ženklinimo rekvizitai ir kita ženklinimo informacija, alkoholinių gėrimų eksponavimas (pateikimas parduoti), alkoholinio gėrimo grupė, pogrupis, kategorija, alkoholinio gėrimo kilmės šalis, geografinė nuoroda, regionas, alkoholinių gėrimų gamintojų ar alkoholiniais gėrimais prekiaujančių įmonių pavadinimai ir registruoti prekių ženklai, alkoholinio gėrimo kaina, kai ši informacija pateikiama <…> alkoholinius gėrimus gaminančių ar jais prekiaujančių įmonių interneto svetainėse.
Pažymėtina, kad alkoholinius gėrimus gaminančių ar jais prekiaujančių įmonių interneto svetainėmis nelaikomos jų socialinių tinklų paskyros, todėl jose skelbti Alkoholio kontrolės įstatymo 29 str. 2 d. nurodytą informaciją yra draudžiama.
Vadovaujantis Alkoholio kontrolės įstatymo 29 str. 1 d., alkoholio reklama Lietuvos Respublikoje draudžiama, bet Alkoholio kontrolės įstatymo 29 str. 2 d. numatyta, kad uždrausta alkoholio reklama nelaikoma Lietuvos Respublikos teisės aktuose ant alkoholinio gėrimo ir (ar) jo pirminės (prekinės) ar antrinės (grupinės) pakuotės nustatyti ženklinimo rekvizitai ir kita ženklinimo informacija, alkoholinių gėrimų eksponavimas (pateikimas parduoti), alkoholinio gėrimo grupė, pogrupis, kategorija, alkoholinio gėrimo kilmės šalis, geografinė nuoroda, regionas, alkoholinių gėrimų gamintojų ar alkoholiniais gėrimais prekiaujančių įmonių pavadinimai ir registruoti prekių ženklai, alkoholinio gėrimo kaina, kai ši informacija pateikiama mažmeninės prekybos ar viešojo maitinimo vietose. Šiuo atveju būtina pažymėti, kad prekybos vietose pateikiama informacija apie alkoholinius gėrimus negali būti skirta vartotojams išsinešti (t. y. negali būti pateikta skrajutėse, išsinešti skirtuose leidiniuose ir pan.).
Reklamuoti nealkoholinius gėrimus nėra draudžiama, tačiau svarbu atkreipti dėmesį, kad per nealkoholinių gėrimų reklamą nebūtų skleidžiama alkoholio reklama. Departamento nuomone, jei nealkoholinis gėrimas asocijuojasi su alkoholiniu gėrimu, pvz., nealkoholinių gėrimų pakuotės apipavidalinimas yra tapatus alkoholinio gėrimo pakuotės apipavidalinimui (t. y. butelių forma, spalva, etikečių grafika, spalvinis sprendimas, tekstinė – vaizdinė informacija ir kt.), tai tokio nealkoholinio gėrimo reklama, galimai būtų kartu ir alkoholinio gėrimo reklama (Alkoholio kontrolės įstatymo 29 str. 1 d. pažeidimas). Tačiau kiekvienu atveju pažeidimo aplinkybės vertinamos individualiai.