Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas
Alkoholio reklama ir kiti susiję klausimai
Alkoholio reklama ir kiti susiję klausimai2019-02-05T11:37:10+03:00

DAŽNIAUSIAI UŽDUODAMI KLAUSIMAI

Alkoholio reklama ir kiti susiję klausimai

Mažmeninės prekybos ar viešojo maitinimo vietose, kuriose alkoholiniai gėrimai parduodami vartotojui, leidžiama skelbti ant alkoholinio gėrimo ir (ar) jo pirminės (prekinės) ar antrinės (grupinės) pakuotės nustatytus ženklinimo rekvizitus ir kitą ženklinimo informaciją – alkoholinio gėrimo atvaizdą, grupę, pogrupį, kategoriją, alkoholinio gėrimo kilmės šalį, geografinę nuorodą, regioną, alkoholinių gėrimų gamintojų ar alkoholiniais gėrimais prekiaujančių įmonių pavadinimus ir registruotus prekių ženklus, alkoholinio gėrimo kainą.

Vadovaujantis Alkoholio kontrolės įstatymo nuostatomis, alkoholiniais gėrimais laikomi gėrimai, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija yra didesnė kaip 1,2 procento (alaus – didesnė kaip 0,5 procento), taigi nealkoholiniams gėrimams Alkoholio kontrolės įstatymo nuostatos nėra taikomas, todėl nei pirkėjų amžius nei prekybos laikas tokiems gėrimams nėra ribojamas.

Taip, galima, tačiau rengiant akcijas, konkursus bei dovanojant nealkoholinius gėrimus, būtina aiškiai nurodyti, jog pateikiamas būtent nealkoholinis gėrimas, kad vartotojas nebūtų suklaidintas.

Rašyti tinklaraštį apie alkoholinius gėrimus nedraudžiama, jeigu ši informacija teikiama ne komerciniais tikslais, t. y. informacijos apie alkoholinius gėrimus teikimas negali būti Jūsų pajamų šaltiniu. Atkreiptinas dėmesys, kad viešinama informacija apie alkoholinius gėrimus negali būti teikiama ūkio subjektų, vykdančių alkoholinių gėrimų gamybą ir/ar prekybą, naudai ir interesais, nes tokiu atveju, skelbiama informacija apie alkoholinius gėrimus vienareikšmiškai bus vertinama kaip alkoholio reklama. Be to, informacijos pateikimo forma neturi kelti abejonių dėl tikrojo informacijos teikimo tikslo, šiuo atveju leistinas pateikimo tikslas galėtų būti siekis dalintis asmenine nuomone ar įspūdžiais, tačiau draudžiama (t. y. būtų laikoma alkoholio reklama) siekti daryti poveikį vartotojų pasirinkimui: skatinti vartoti alkoholį bendrai, ar skatinti vartoti tam tikrus (tam tikrų grupių, tam tikrų gamintojų ir pan.) alkoholinius gėrimus.

Informaciniuose straipsniuose leidžiama skleisti informaciją apie alkoholinius gėrimus, kuri nėra laikoma alkoholio reklama. Pvz. alkoholinio kokteilio sudėtis su bendriniais gėrimų pavadinimais (pvz. alus/vynas/degtinė), informacija apie alkoholinių gėrimų ir maisto derinimą, receptai (pvz. antiena raudono vyno padaže) bei kita informacija, kurioje nebūtų paminėti alkoholinių gėrimų prekių ženklai ir skelbiant tokią informaciją nebūtų skatinama įsigyti ar vartoti alkoholinius gėrimus. Taip pat pateikiamoje informacijoje alkoholiniai gėrimai negali būti vaizduojami palankiame, teigiame kontekste.

Renginių organizatoriai renginių metu gali vaišinti svečius alkoholiniais gėrimais, kai vaišinama pagal etiketą siekiant užmegzti naujus arba pagerinti esamus verslo ar profesinius ryšius su kitais asmenimis, esamais ar potencialiais prekių ar paslaugų pirkėjais, investuotojais ir kitais asmenimis, turinčiais arba galinčiais turėti įtakos užmezgant naujus ir plėtojant esamus verslo ar profesinius ryšius.