Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas
Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas skelbia: informaciniai lapeliai cigarečių pakeliuose apie pavadinimo pasikeitimą – reklama
//Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas skelbia: informaciniai lapeliai cigarečių pakeliuose apie pavadinimo pasikeitimą – reklama

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas skelbia: informaciniai lapeliai cigarečių pakeliuose apie pavadinimo pasikeitimą – reklama

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT), išnagrinėjęs UAB „Mineraliniai vandenys“ apeliacinį skundą dėl gautos 2 000 Eur baudos už bendrovės pardavinėtas cigaretes PALL MALL Longs Blue su pakelių viduje pateiktais reklaminiais lapeliais, skundą atmetė bei pripažino bendrovę pažeidus Tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymą (toliau – Įstatymas).

Pareiškėjas UAB „Mineraliniai vandenys“ su skundu kreipėsi į teismą, prašydamas panaikinti Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento nutarimą taikyti ekonomines sankcijas už Įstatymo pažeidimus, teigdamas, jog lapeliuose nurodyta informacija pagal turinį, formą ir jų galimą skatinamąjį poveikį vartotojui buvo išimtinai tik informacinio pobūdžio, be to, informacinis lapelis buvo įdėtas į vidinę cigarečių pakelio dalį, todėl ši informacija negalėjo tiesiogiai ar netiesiogiai skatinti įsigyti ir (ar) vartoti tabako gaminius, nes buvo skirta tik vartotojus informuoti apie PALL MALL Longs Blue pavadinimo pasikeitimą.

Išnagrinėjusi bylą apeliacine tvarka, LVAT teisėjų kolegija pritarė pirmosios instancijos teismo vertinimui, jog  cigarečių PALL MALLS Longs Blue pakeliuose pateikiamose skrajutėse nurodžius naują (būsimą) ir seną (keičiamą) tabako gaminio pavadinimą, t. y. pakeliuose esančio lapelio vienoje pusėje esantis užrašas: „Naujas vardas / Nauja pakuotė / Tas pats tabakas / Rūkymas žudo“ ir kitoje lapelio pusėje: „Greitai / PALL MALL Longs blue / Taps / Rothmans Longs Blue / Rūkymas žudo“, potencialiam vartotojui padeda identifikuoti tabako gaminį, atpažinti iki šiol vartotą produktą iš kitų gaminių, ir kad šiuo atveju buvo siekiama išlaikyti tam tikrą produkto vartotojų ratą, užtikrinant, kad pakeitus tabako gaminių pavadinimą ir išvaizdą, būtų vartojamas naujo pavadinimo produktas.

LVAT konstatavo, kad tokios informacijos pateikimo tikslas buvo siekis daryti įtaką vartotojų pasirinkimui, t. y. paskatinti vartotojus vartoti cigaretes Rothmans Longs Blue, kai šios pasirodys rinkoje. Todėl minėta informacija pagrįstai Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento buvo pripažinta reklama, nepaisant bendrovės akcentuotų aplinkybių, kad užrašai buvo juodos spalvos ant stačiakampio formos lapelio ir, neva, menkai pastebimi. LVAT nurodė, kad pirmosios instancijos teismas teisingai įvertino bylos faktines aplinkybes, priėmė teisėtą bei pagrįstą sprendimą, todėl pareiškėjo apeliacinį skundą atmetė ir pirmosios instancijos teismo sprendimą paliko nepakeistą.

Administracinės bylos Nr. eA-468-261/2020.

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas

2020-04-15T11:03:02+03:00

About the Author: